Corrida - recenze (golias.cz)

• 5 453x

Corrida nazvala svoji novou desku kapela Kabát. A vhodnější název snad ani nemohla zvolit, neboť novinka má stejné ambice. Rozpálit, nabudit, strhnout, rozvášnit, ale i uvolnit, pobavit, rozesmát. Dát zapomenout všedním starostem. A ve většině písniček se to Kabátům podařilo.

Na tomto albu je všechno velké, silné, mohutné, rozkročené, prostě mega. Zvuk, kytary, bicí, melodie, rytmy, refrény a dokonce i pojetí hodně nápaditého bookletu. A stejné určitě budou i jarní koncerty pod širým nebem, kde skladby z Corridy budou stoprocentně fungovat. Oproti předešlým deskám je novinka rockovější, syrovější, přímočařejší a zároveň i pestřejší. Po hravém, vzdušném Intru následuje palba kytar a bubnů. Titulní skladba má strhující tempo, obrovský drive a nasazení, mohutnou energii. A jako většina dalších průrazné refrény, nesmírně chytlavé melodie a přirozeně znějící texty.

Celá deska je poměrně vyvážená. Kromě rychlých, důrazných skladeb Kostlivci, Úsměv pana Lloyda, Buldozerem nebo Kůže líná od Kolína obsahuje i klidnější, propracovanější, dospělejší písně Burlaci, Malá dáma či Kdoví jestli. Třetí skupinu tvoří hravější tracky Virtuóz, Raci v práci, Joy a Cesta do Kadaně. Všichni muzikanti, byť neodvádějí virtuózní výkony, ovládají své nástroje spolehlivě, jsou sehraní a díky vrstvení vytvářejí kytary hodně hutný zvuk. Hurvajs bubnuje jako o život a Josef Vojtek dělá ve zpěvu obrovské pokroky. Texty Milana Špalka se nezabývají pouze svatou trojicí víno, ženy, zpěv, ale mají mnohem širší přesah. Dokáží být ve svých vyznáních nezvykle poetické ("Kdyby tam stála stovka žen, vyzvu ji k tanci a to netančím") a nabízejí i řadu vtipných hlášek ("Občas facka jak od Macka", "Proč mám běžet, když mě nikdo nehoní"). Jsou i vážné, když se třeba v Burlacích bez frází a falešného moralizování zabývají problémy otroctví, tužeb či smrti.

Kabáti nahráli hodně dobrou desku, která bude na stadionech určitě zabírat. Ale potěší i při klasickém domácím poslechu. Stačí volume doprava, zavřít oči a hlava bude vyčištěna.

Hodnocení: 4 hvězdičky z pěti.

Autor: Karel Souček, www.golias.cz; 6.2.2007